T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / GÖLCÜK - Ömer Seyfettin Ortaokulu

TOLGA KARA - OKUL YÖNETİCİSİ

1983 Adana doğumluyum. İlk ve  ortaöğretimimi Adana il merkezinde tamamladım.

2002-2006 yılları arasında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliğini bölümünü,

2006-2009 tarihleri arasında Afyon Kocatepe Üniversitesinde Yüksek Lisans eğitimini, 

2017-2022 yılları arasında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitiminde Doktora eğitimine tamamladım.

2004-2005 yılları arasında Üniversite Öğrenci Konseyinden Başkan yardımcılığı ve eğitim fakültesi öğrenci temsilciliği yaptım

2005-2006 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrenci konseyi Başkanlığı ayrıca 2005 tarihinde ilk kez kurulan resmi YÖK Ulusal Öğrenci Konseyi Eğitim Sorumlusu görevinde bulundum.

2007 yılında Öğretmenlik görevine başladım. 2008-2025 yılları arasında sırasıyla Adana, İstanbul, Şırnak ve Kocaeli illerinde öğretmen ve idareci olarak görev yaptım. 12 Temmuz 2024 tarihinden itibaren Ömer Seyfettin Ortaokulunda Okul müdürü olarak görev yapmaktayım.

Akademik Çalışamaları

Yapılan Tezler

Yüksek Lisans Tezi : Adana-Ceyhan Depreminin Ekonomik ve Sosyal Sonuçları

Doktora Tezi : Ortaokul Öğrencilerinde ADDIE Öğretim Tasarım Modeli Temelli Sosyal Katılım Becerinin Geliştirilmesi

Yayınlar

Makaleler

1. Kara, T. & Atasoy, E. (2018). Eğitim Coğrafyası Perspektifinden Çanakkale İli. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 1233-1257.

2. Kara, T. & Atasoy, E. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının (2018) Dijital Vatandaşlık Kavramı ve Alt Boyutları Bağlamında İncelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (41), 133-154. DOI: 10.31795/baunsobed.581917

3. Şimşek, H. ; Kara, T. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Evrensel Ahlâki Değerlere Uyma Düzeylerinin Sınıf ve Cinsiyet Değişkinleri Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan ve SanatAraştırmaları Dergisi, 6 (1), 69-83.

4. E. Alkar, T. Kara & E. Atasoy (2021). Factors Impacting The Effective Citizenship Values of Secondary School Students Within The Scope of Social Studies Education (Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Eğitimi Kapsamında Etkin Vatandaşlık Değerlerini Etkileyen Faktörler), Journal of Pedagogy. İndeks: Scopus-ESCI

5. Kara, T. &  Atasoy, E. (2023). Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duyarlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi , 13 (3), 1964-1977 . DOI: 10.24315/tred.1311064

6. Berdenov, Z.; Kakimzhanov, Y.; Arykbayeva, K.; Assylbekov, K.; Wendt, J.A.; Kaimuldinova, K.D.; Beketova, A.; Ataeva, G.; Kara, T. (2024). Sustainable Development of the Infrastructure of the City of AstanaSince the Establishment of the Capital as a Factor of Tourism Development.Sustainability 2024, 16, 10931. https:// doi.org/10.3390/su162410931


Yurtdışı Kitap, Kitap Bölümü


1. T. Kara & E. Atasoy (2022). The Importance of Social Participation Skills in Social Studies Education, Bulgaristan: St. Kliment Ohridski University Press, Uluslararası Kitap Bölümü


Yurtiçi ve Yurtdışı Sempozyum ve Bildiriler


1. Kara, T. & Atasoy, E. (2018). I. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi 29- 31 Mart 2018 (Temel Eğitim ve Değişen Dünya), Bursa, Türkiye,

2. Kara, T. & Atasoy, E. (2018). İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu (30 Ekim -1 Kasım 2018). Sözlü Bildiri, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale. Türkiye.

3. Atasoy, E. & Kara, T. (2019). I. Uluslararası Coğrafya Kongresi (20-22 Haziran 2019) Türkiye Üniversitelerinde Etnocoğrafya Derslerinin Gerekliliğine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Tam Metin Bildiri. İstanbul Üniversitesi. İstanbul, Türkiye.

4. Kara, T., & Atasoy, E. (2019). Dünya’nın İlk Cittaslow (Yavaş Şehir) Adası: Gökçeada’nın Turizm Potansiyeli, Uluslararası Tam Metin Bildiri, Global Science and Innovations V. Polonya.

5. Kara, T., & Atasoy, E. (2020). Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersinde Sosyal Katılım Becerisinin Yeri ve Önemi, Uluslararası Tam Metin Bildiri, Global Science and Innovations. Özbekistan

6. Alkar, E., & Kara, T., (2022). International Mapping Teacher Education (MATE) Congress (6-7 Temmuz 2022), Sözlü Bildiri, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim fakültesi, Antalya, Türkiye.

Projeler

Tübitak 4006 Projesi – (Yürütücü)- (2015-2016)

Tübitak 2204-B (2023) (Danışman)- 1689B012355404

Tübitak Bilim Söyleşileri (2023)- (Yürütücü)- 684905

Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

Sosyal Bilgiler Eğitimciler Birliği Derneği

Ödüller

2019- Başarı Belgesi – Gölcük Kaymakamlığı

2020- Başarı Belgesi – Gölcük Kaymakamlığı

2022- Başarı Belgesi– Millî Eğitim Bakanlığı

2022- Üstün Başarı Belgesi – Gölcük Kaymakamlığı

2022- Başarı Belgesi- Millî Eğitim Bakanlığı

2022- Aylıkla Ödül Belgesi- Kocaeli Valiliği

2024- Başarı Belgesi- Kocaeli Valiliği